Retail

Hieronder vindt u 10 blogs met het topic Retail.

Retail 2020 – Onderdeel runshoppers en funshoppers

Funshoppers en runshoppers optimaal bedienen in 2020 vraagt om lef en ondernemerschap. Hoe bedienen retailers runshoppers en funshoppers in 2020? Voor het antwoord op die vraag hoeven we niet ver te zoeken. Wie goed kijkt, ziet in Europa, Amerika en – vooral – Azië een aantal mooie voorbeelden. Voorbeelden die in Nederland ook aan kunnen slaan. Mits retailers voldoende lef en ondernemerschap tonen.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail

Direct-to-consumer: digital, diversiteit en data

In steeds meer branches zien producenten de consument als interessant direct afzetkanaal. Het verhogen van de omzet of de marge is niet de enige reden voor de stap naar D2C. Branding is een even belangrijke drijfveer.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail, Wholesale, Manufacturing

Micromomenten nu ook offline benutten met IoT

Dankzij IoT is het mogelijk om offline een online beleving te bieden aan klanten. Die verrijkte customer journey hoeft zich niet te beperken tot de eigen winkels, maar kan overal plaatsvinden. Een aantal voorbeelden.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail

Spraak-assistent bedreigt abonnementenmodel

Nog geen twee jaar geleden werden abonnementen gezien als dé disruptor van de transactie-economie. Die disruptor dreigt nu op zijn beurt te worden verstoord door een andere nieuwkomer: de spraak-assistent.

Het Nederlandse bloemenabonnementbedrijf Bloomon heeft net een investering van 21,4 miljoen euro opgehaald. Iedereen kent de Dollar Shave Club (inmiddels eigendom van Unilever), waar gevestigde naam Gillette wel een antwoord op moest geven in de vorm van de Gillette Shave Club. Op het gebied van food was er al Hello Fresh en gelijksoortige initiatieven. En dan hebben we Spotify en Netflix nog niet eens genoemd.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail

Big data hoeft niet zo "big" te zijn

Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?

Lees meer

Topics: Commerce, Retail, Data & Analytics

Wat kan Internet of Things doen voor uw businessmodel?

Mens en machine zijn steeds meer verbonden. Internet of Things (IoT) is niet langer een buzzword, maar is concreet geworden in ons dagelijkse leven. Neem de slimme tandenborstel die je poetsgedrag analyseert of de thermostaat die leert, rapporteert en zich aanpast. Weet u al hoe u beacons, RFID-chips en sensoren slim inzet voor het optimaliseren van uw businessmodel? In dit blog bespreek ik hoe bedrijven in Manufacturing, Retail en de Real Estate branche kunnen profiteren van IoT.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail, Manufacturing

Retailers: eerst de kosten, dan de baten

Retailers waarschuwen hun klanten al jaren met de uitdrukking ‘goedkoop is duurkoop’. "De bitterheid van slechte kwaliteit blijft lang herinnerd nadat de zoete smaak van de lage prijs uit het geheugen is gewist." Veel klanten hebben deze harde les al geleerd. Nu de retailers nog als het gaat om het inhuren van personeel. In het huidige internettijdperk kun je je juist op de winkelvloer onderscheiden met meer service en klantgerichtheid.

Lees meer

Topics: Retail

De wet van de versnellende achterstand

In de retail, on- en offline, heeft elk kanaal zijn sterke en zwakke kanten. Zou het niet ideaal zijn om alle sterke kanten van de verschillende kanalen optimaal te benutten? Combineer een fysieke winkel met een online shop, richt je meer op long tail-producten, zorg dat je thuis bezorgt als de klant dat wil en trek een lange neus naar grote concurrenten. De wet van de versnellende achterstand.

Lees meer

Topics: Retail

Webwinkellogistiek: viert u Sinterklaas tijdens Kerst?

Daar zat je dan met Sinterklaas, keurig in een kring. Dit jaar was extra bijzonder omdat bijna iedereen zijn cadeaus online bestelde. Helaas was een deel van de cadeaus niet op tijd bezorgd. In paniek werd er nog snel een extra strofe op rijm gezet om dit te verklaren. Volgend jaar toch maar pakjesavond houden tijdens Kerst?

Lees meer

Topics: Retail

Omnichannel? Omnichoice bedoel je!

Nog steeds verbaas ik me over winkels die om zes uur ’s middags sluiten. Precies het moment waarop ik een boodschap zou kunnen doen. Een voorbeeld waarbij niet de servicebehoefte van de klant leidend is, maar de belangen van de retailer, het personeelsrooster of de wensen van de vakbond.

Nu, in 2013, krijgen retailers te maken met een nog grotere uitdaging. De winkel hoeft namelijk helemaal niet meer dicht. Tenminste, als je ook online kanalen inzet voor de verkoop.

Lees meer

Topics: Retail