Commerce

Hieronder vindt u 16 blogs met het topic Commerce.

Hoe levert u precies wat de klant wil? In vijf stappen naar een nauwkeurige vraagvoorspelling

Tijdens de zomer is de vraag naar boerenkool in supermarkten veel minder dan tijdens de winter. Rond carnaval explodeert de vraag naar worstenbroodjes in Brabant. Ik snap natuurlijk ook wel dat dit simpele voorbeelden zijn, maar die vraagfluctuaties – hoe extreem ook – zijn eenvoudig te voorspellen. Ze hangen namelijk nauw samen met een specifieke tijd en regio. Maar stelt u zich nou eens voor dat u de vraag naar ál uw producten met dezelfde eenvoud kunt voorspellen, zodat uw klanten nooit misgrijpen naar een product. Jordi Peters deelt vijf belangrijke stappen naar een effectieve vraagvoorspelling.

Lees meer

Topics: Commerce, Business, IT

Hoe maak je de data-explosie relevant? Stay connected

Retailers beschikken over zoveel data, dat ze de klant goed kunnen profileren. De kunst is om die informatie relevant te maken voor je business en te segmenteren op individueel niveau in elke fase van de customer journey. Hoe doe je dat? Stay connected.

Lees meer

Topics: Commerce, Business, IT

Hoe maak je de verwachtingen van de klant waar? Take control

Intern kun je een ingewikkeld bestelproces, onduidelijke voorraadinformatie of prijsverschillen in kanalen misschien vergoelijken door naar legacy systemen of de silo’s in de organisatiestructuur te wijzen. Maar je klanten hebben hier geen boodschap aan. Hoe voorkom je dat ze overstappen naar een andere leverancier? Take control.

Lees meer

Topics: Commerce, Business, IT

Retail 2020 – Onderdeel runshoppers en funshoppers

Funshoppers en runshoppers optimaal bedienen in 2020 vraagt om lef en ondernemerschap. Hoe bedienen retailers runshoppers en funshoppers in 2020? Voor het antwoord op die vraag hoeven we niet ver te zoeken. Wie goed kijkt, ziet in Europa, Amerika en – vooral – Azië een aantal mooie voorbeelden. Voorbeelden die in Nederland ook aan kunnen slaan. Mits retailers voldoende lef en ondernemerschap tonen.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail

Hoe optimaliseer je de klantbeleving? Be personal

Je klant verwacht dat je hem continu verrast. Hoe pak je dat aan? Door een passende persoonlijke benadering op ieder touchpoint in de customer journey. Dat gaat veel verder dan personalisatie – elke medewerker en systeem moet weten wie de klant is en hoe diens relatie met het bedrijf in elkaar steekt.

Lees meer

Topics: Commerce

Innovatie begint met samenwerking tussen business en IT

De business en IT werken nog te vaak niet samen, of elkaar zelfs tegen. Dit gaat ten koste van de innovatiekracht en wendbaarheid van het bedrijf. Hoe kun je deze twee stakeholders nader tot elkaar brengen?

Lees meer

Topics: Commerce, Innovatie

Direct-to-consumer: digital, diversiteit en data

In steeds meer branches zien producenten de consument als interessant direct afzetkanaal. Het verhogen van de omzet of de marge is niet de enige reden voor de stap naar D2C. Branding is een even belangrijke drijfveer.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail, Wholesale, Manufacturing

Micromomenten nu ook offline benutten met IoT

Dankzij IoT is het mogelijk om offline een online beleving te bieden aan klanten. Die verrijkte customer journey hoeft zich niet te beperken tot de eigen winkels, maar kan overal plaatsvinden. Een aantal voorbeelden.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail

Spraak-assistent bedreigt abonnementenmodel

Nog geen twee jaar geleden werden abonnementen gezien als dé disruptor van de transactie-economie. Die disruptor dreigt nu op zijn beurt te worden verstoord door een andere nieuwkomer: de spraak-assistent.

Het Nederlandse bloemenabonnementbedrijf Bloomon heeft net een investering van 21,4 miljoen euro opgehaald. Iedereen kent de Dollar Shave Club (inmiddels eigendom van Unilever), waar gevestigde naam Gillette wel een antwoord op moest geven in de vorm van de Gillette Shave Club. Op het gebied van food was er al Hello Fresh en gelijksoortige initiatieven. En dan hebben we Spotify en Netflix nog niet eens genoemd.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail

Big data hoeft niet zo "big" te zijn

Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?

Lees meer

Topics: Commerce, Retail, Data & Analytics