Commerce

Hieronder vindt u 8 blogs met het topic Commerce.

Spraak-assistent bedreigt abonnementenmodel

Nog geen twee jaar geleden werden abonnementen gezien als dé disruptor van de transactie-economie. Die disruptor dreigt nu op zijn beurt te worden verstoord door een andere nieuwkomer: de spraak-assistent.

Het Nederlandse bloemenabonnementbedrijf Bloomon heeft net een investering van 21,4 miljoen euro opgehaald. Iedereen kent de Dollar Shave Club (inmiddels eigendom van Unilever), waar gevestigde naam Gillette wel een antwoord op moest geven in de vorm van de Gillette Shave Club. Op het gebied van food was er al Hello Fresh en gelijksoortige initiatieven. En dan hebben we Spotify en Netflix nog niet eens genoemd.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail

Big data hoeft niet zo "big" te zijn

Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data. Maar hoe kun je die gegevens omzetten in business value?

Lees meer

Topics: Commerce, Retail, Data & Analytics

Zoeken en vinden in webshops: Dit moet je weten

Vinden is een resultaat van zoeken. Het liefst zonder al te veel scrollen, klikken en terugklikken. Navigatie en on-site search zijn dan ook erg belangrijk op je e-commerceplatform. In dit artikel schrijf ik niet over SEO, SEA of ander verkeer dat via externe zoekmachines als Google, Bing of Baidu op je e-commerceplatform of webshop terechtkomt. Nee, het gaat over het zoeken naar informatie op je eigen site. Wat tikken je klanten in de welbekende zoekbalk in?

Lees meer

Topics: Commerce

De beste klantbeleving kent geen drempels

 Acht op de tien consumenten in de VS vinden dat merken actief moeten laten zien dat ze hen begrijpen en om hen geven. Dan pas overwegen deze consumenten een aankoop. Een focus op het kweken van loyaliteit is dus niet meer afdoende, bedrijven moeten laten zien dat ze toegewijd zijn aan de klant en diens verwachtingen overtreffen. Dit blijkt onder andere uit recent onderzoek door digital agency Wunderman die de term ‘wantedness’ introduceert, wat wij ‘gewild zijn’ zouden noemen. Wantedness is de mate waarin een merk zijn toewijding bewijst aan het winnen van de business van de klant, op elk touchpoint en gedurende de hele klantreis.

Lees meer

Topics: Commerce

Customer Engagement: Vijf belangrijke ontwikkelingen

Iedere retailer, wholesale organisatie en ook steeds vaker de producent moet zorgen voor betrokken klanten. Die krijg je door de beste omnichannel beleving te bieden. Dat gaat veel verder dan alleen het plaatsen van de bestelling en de bezorging. Wij zien vijf belangrijke ontwikkelingen rond customer engagement.

Lees meer

Topics: Commerce

B2B-producenten: Tijd voor de sprong naar e-commerce

Dat retailers e-commerce hebben omarmd, is wel duidelijk. Maar voor de producenten van bijvoorbeeld onderdelen van kippenslachtmachines of afvulsystemen voor frisdrank lag het tot voor kort minder voor de hand om een webshop te starten. Inmiddels zie je dat steeds meer industriële B2B-leveranciers bezig zijn met een inhaalslag en het online (na)bestellen van hun producten mogelijk maken.

Lees meer

Topics: Commerce, Manufacturing

Wat kan Internet of Things doen voor uw businessmodel?

Mens en machine zijn steeds meer verbonden. Internet of Things (IoT) is niet langer een buzzword, maar is concreet geworden in ons dagelijkse leven. Neem de slimme tandenborstel die je poetsgedrag analyseert of de thermostaat die leert, rapporteert en zich aanpast. Weet u al hoe u beacons, RFID-chips en sensoren slim inzet voor het optimaliseren van uw businessmodel? In dit blog bespreek ik hoe bedrijven in Manufacturing, Retail en de Real Estate branche kunnen profiteren van IoT.

Lees meer

Topics: Commerce, Retail, Manufacturing

Voorkom afhakers & maak je organisatie omnichannel-proof [checklist]

Hoe ga jij te werk als je je oriënteert op de aankoop van een nieuw product? Grote kans dat je begint bij een zoekmachine. Het resultaat: een groot aantal aanbieders waaruit je kunt kiezen. Zie dan maar eens op te vallen als bedrijf… Helaas zie ik dat organisaties zich onvoldoende lijken te beseffen wat het belang is van goede productinformatie en content – of ze zich nu bezighouden met B2B- of B2C-verkoop.

Lees meer

Topics: Commerce